Wspólnota Mieszkaniowa "Ceynowy15"


Idź do treści

Regulamin P.D.


Zał. do uchwały nr .4../2009 z dnia 09.06.2009 r.

REGULAMIN PORZĄDKU DOMOWEGO
Niniejszy Regulamin przyjmujemy w celu stworzenia wspólnie akceptowanych i przestrzeganych zasad postępowania dla mieszkańców i użytkowników lokali, aby zamieszkiwanie we wspólnej nieruchomości i korzystanie z niej dawało wszystkim poczucie bezpieczeństwa, należnego komfortu i prestiżu.

POSTANOWIENIA OGÓLNE §1
1. Jako właściciele lokali tworzący wspólnotę mieszkaniową zobowiązujemy się do przestrzegania niniejszego Regulaminu w imieniu własnym oraz wszystkich osób zamieszkujących w naszych lokalach.
2. Przyjmujemy odpowiedzialność za przestrzeganie niniejszego regulaminu przez osoby, którym oddajemy swój lokal do używania - zarówno przez domowników, jak i przez inne osoby korzystające z lokalu (najemcy, podnajemcy, użytkownicy).
3. Zobowiązujemy się powiadamiać administratora nieruchomości o wszelkich istotnych zmianach dotyczących naszych lokali, w tym o osobach upoważnionych do używania lokalu w sytuacji, gdy właściciel lokalu w nim nie zamieszkuje.
4. Zobowiązujemy się do podania administratorowi nieruchomości adresu korespondencyjnego w przypadku, gdy nie zamieszkujemy na terenie nieruchomości. Przyjmujemy do wiadomości, że w przeciwnym razie wszelka korespondencja do nas będzie kierowana na adres lokalu, którego jesteśmy właścicielami.
5. Jakiekolwiek szkody i zniszczenia dokonane w nieruchomości wspólnej przez nas - właścicieli lokali, nasze dzieci, gości bądź najemców będą naprawiane na nasz koszt.
6. Zobowiązujemy się do przestrzegania przepisów sanitarnych, budowlanych, przeciwpożarowych i przepisów dotyczących eksploatacji wszelkich znajdujących się na terenie nieruchomości urządzeń.


PRZEPISY PORZĄDKOWE §2
1. Zobowiązujemy się do dbałości o lokale i nieruchomość wspólną oraz do korzystania w sposób nie-utrudniający korzystanie z nich innym właścicielom lokalu i użytkownikom.
2. Wszystkie osoby przebywające na terenie nieruchomości obowiązuje cisza nocna w godzinach 22.00 do 7.00.
3. Wspólnota, jej zarząd ani administrator nieruchomości nie ponoszą żadnej odpowiedzialności za utratę bądź uszkodzenie jakichkolwiek przedmiotów pozostawionych przez właścicieli w częściach wspólnych nieruchomości.
4. W pomieszczeniach wspólnych budynku (w szczególności w garażu, w pomieszczeniach gospodarczych, na korytarzach, klatkach schodowych i w windach) obowiązuje całkowity zakaz spożywania alkoholu i palenia tytoniu.
5. Zobowiązujemy się do nie otwierania drzwi klatek schodowych domofonem osobom nieznanym, w tym także domokrążcom i osobom oferującym usługi mieszkańcom.
6. W pomieszczeniach gospodarczych, pomieszczeniach piwnicznych, korytarzach, klatkach schodowych, na balkonach, tarasach, loggiach itp. nie będziemy przechowywać motorowerów, motocykli oraz materiałów łatwopalnych, żrących i cuchnących środków chemicznych, materiałów wybuchowych i gazu w butlach.
7. Pomieszczenia wspólne (klatki schodowe, podwórze, trawniki, garaż itp.) będziemy utrzymywać w czystości i porządku, zaniechamy wykonywania czynności mogących spowodować trwałe zanieczyszczenia miejsc służących do wspólnego użytku.
8. Prąd elektryczny na własny użytek pobieramy wyłącznie z lokalu, prowadzenie jakiejkolwiek działalności usługowej lub produkcyjnej w lokalach, pomieszczeniach przynależnych do lokali bądź na terenie nieruchomości wspólnej wymaga zgody ogółu właścicieli wspólnoty mieszkaniowej.
9. Trzepanie dywanów może odbywać się w miejscu do tego przeznaczonym w godzinach od 8.00 do 20.00, z wyjątkiem niedziel i dni świątecznych.

KORYTARZE, HOLE, KLATKI SCHODOWE §3
1. Budynek jest obiektem zamkniętym dla osób postronnych.
2. Mieszkańcy budynku wchodzą i wychodzą wykorzystując do otwarcia drzwi wejściowych indywidualne kody, a goście i inne osoby są wpuszczane przez mieszkańców i użytkowników lokali.
3. Do umieszczania zawiadomień i innych ogłoszeń wspólnoty mieszkaniowej oraz spraw związanych z zarządem i administracją nieruchomości przeznaczone są tablice informacyjne na parterze każdej klatki schodowej oraz przy wejściach do garażu.
4. Wykonywanie przez mieszkańców czynności mogących spowodować uszkodzenie posadzki na korytarzach, w holach i klatkach schodowych jest niedopuszczalne. Czynności te mogą być wykonywane w miejscach wyznaczonych przez zarząd wspólnoty lub administratora nieruchomości.
5. Ciągów komunikacyjnych (bramy, klatki schodowe, podwórza itp.) nie będziemy zastawiać żadnymi przedmiotami, a gdyby było to konieczne z powodu przeprowadzania prac remontowych w lokalu, należy powiadomić o tym administratora nieruchomości. W przypadku nie usunięcia przedmiotów na ustne wezwanie zarządu wspólnoty lub administratora nieruchomości, zarząd wspólnoty lub administrator nieruchomości ma prawo usunąć te przedmioty na koszt osoby, która zastawiła nimi ciąg komunikacyjny.

BALKONY, TARASY I LOGGIE §4
1. Zobowiązujemy się utrzymywać w czystości balkony, tarasy, loggie itp., a skrzynki na kwiaty i donice umieszczać na nich oraz na parapetach okien w sposób gwarantujący bezpieczeństwo. Podlewanie roślin powinno odbywać się w taki sposób, aby woda nie przeciekała na niższe piętra.
2. Na balkonach, tarasach, loggiach itp. nie będziemy przechowywać przedmiotów oszpecających wygląd domu ani korzystać z grilla.
3. Będziemy usuwać śmieci, a w zimie śnieg i lód z balkonów, a w szczególności usuwać sople lodowe.

ELEWACJE I DACHY §5
1. Mieszkańcy, którzy w lokalu znajdującym się w nieruchomości prowadzą działalność gospodarczą mogą umieszczać wymagane prawem oznaczenia tej działalności (szyld firmowy) na zewnątrz budynku w miejscu uzgodnionym z zarządem wspólnoty lub administratorem, który określi dopuszczalną formę, wymiary i miejsce zainstalowania takiego oznaczenia.
2. Nie będziemy dokonywać żadnych zmian w elewacji zewnętrznej budynku, włączając zawieszanie na balkonach transparentów, szyldów, ogłoszeń, itp., bez wcześniejszego uzgodnienia z zarządem wspólnoty bądź administratorem nieruchomości.
3. Instalowanie na dachu anten telewizyjnych i radiowych nie jest dozwolone.

ZWIERZĘTA DOMOWE §6
1. Nie zgadzamy się na prowadzenie hodowli zwierząt w lokalach, pomieszczeniach do nich przynależnych i na terenie nieruchomości wspólnej.
2. W lokalach mieszkalnych możemy posiadać psy i koty, jeżeli liczba tych zwierząt nie wskazuje na prowadzenie hodowli i nie powoduje zagrożenia zdrowia, życia i zakłócenia spokoju mieszkańców.
3. Posiadaczy psów i kotów zobowiązujemy do przestrzegania przepisów sanitarno-porządkowych Poza teren lokalu psy wyprowadzane być powinny w kagańcu i na smyczy.
4. Właścicieli zwierząt zobowiązujemy do niezwłocznego uprzątania odchodów zwierzęcych z terenu nieruchomości wspólnej.

PARKINGI I GARAŻE §7
1. Wszelkie pojazdy parkujemy wyłącznie w miejscach odpowiednio oznakowanych i specjalnie do tego wyznaczonych przez zarząd wspólnoty bądź administratora nieruchomości. Ustawianie pojazdów na terenie nieruchomości niezgodne z przepisami, na ciągach dla pieszych albo w sposób mogący utrudnić poruszanie się pojazdom specjalnym (straży pożarnej i pogotowia ratunkowego) jest za-bronione i może spowodować odholowanie pojazdu przez komunalne służby porządkowe na parking strzeżony, na koszt właściciela pojazdu lub jego posiadacza.
2. Będziemy przestrzegać zakazu stałego parkowania na terenie nieruchomości samochodów ciężarowych, dostawczych lub pojazdów specjalnych.
3. Nie będziemy myć pojazdów na terenie nieruchomości wspólnej.
4. Wszelkie uszkodzenia spowodowane użytkowaniem pojazdów na terenie posesji oraz zanieczyszczenia płynami technicznymi obciążają właściciela lokalu, który szkodę spowodował.
5. Użytkownicy garażu podziemnego i osoby znajdujące się tam chwilowo nie mają prawa dokonywania jakichkolwiek zmian w istniejących instalacjach infrastruktury technicznej budynku. Absolutnie zabronione jest dotykanie tryskaczy, rozdzielnic energii elektrycznej i posługiwanie się instalacją hy-drantową bez uzasadnionej pożarem potrzeby.

ŚMIETNIKI §8
1. Pojemniki w śmietnikach przeznaczone są do usuwania śmieci pochodzących z codziennej działalności gospodarstw domowych i lokali użytkowych.
2. Nie będziemy pozostawiać śmieci przed drzwiami komory śmietnikowej albo w jakimkolwiek miejscu w garażu podziemnym.
3. Osoby pozbywające się nieczystości o dużych rozmiarach (tzw. gabarytów) zobowiązane są zrobić to na własny koszt. Nie będziemy ustawiać gabarytów przed komorą śmietnikową poza dniem, w którym uzgodniono ich wywóz.
4. Usuwanie gruzu po remoncie lokalu odbywa się na koszt właściciela tego lokalu i w sposób uzgodniony z zarządem wspólnoty lub administratorem nieruchomości.

INNE POSTANOWIENIA §9
1. Zobowiązujemy się do utrzymywania swoich lokali w należytym stanie technicznym i sanitarnym, a w szczególności do ponoszenia kosztów remontów i modernizacji tych lokali.
2. Będziemy niezwłocznie zgłaszać do zarządu wspólnoty bądź administratora nieruchomości informacje o powstałych w lokalach uszkodzeniach, które mogą mieć wpływ na uszkodzenie części wspól-nych nieruchomości lub rozregulowanie urządzeń wspólnego użytkowania.
3. Zobowiązujemy się dbać o budynek i jego otoczenie oraz chronić je przed dewastacją.
4. W przypadku jakiejkolwiek awarii lub nagłych przypadków będziemy zgłaszać je natychmiast zarządowi wspólnoty lub administratorowi nieruchomości, a w razie potrzeby zawiadamiać również odpowiednie służby, takie jak: straż pożarna, pogotowie ratunkowe, policja, pogotowie gazowe itp.
5. W przypadku awarii wywołującej szkodę lub grożącej wywołaniem szkody w nieruchomości wspólnej lub w lokalach innych właścicieli lokali, właściciel lokalu lub pełnoletnie osoby reprezentujące jego prawa (w tym najemca lub dzierżawca) są obowiązane do natychmiastowego udostępnienia lokalu w celu usunięcia przyczyn awarii. Jeżeli właściciel lub pełnoletnie osoby reprezentujące jego prawa są nieobecne albo odmawiają udostępnienia lokalu, zarząd wspólnoty lub administrator nieruchomości ma prawo wejść do lokalu w obecności funkcjonariusza Policji lub Straży Miejskiej, a gdy wymaga to pomocy Straży Pożarnej, także przy jej udziale.
6. Jeżeli otwarcie lokalu, o którym mowa w ust. 5 nastąpiło pod nieobecność właściciela lub osób pełnoletnich reprezentujących jego prawa, zarząd wspólnoty lub administrator nieruchomości jest obo-wiązany zabezpieczyć lokal i znajdujące się w nim rzeczy do czasu przybycia właściciela. Z czynności tych sporządza się protokół.
7. Zobowiązujemy się do udostępnienia lokalu służbom remontowym w obecności przedstawiciela zarządu wspólnoty lub administratora nieruchomości, jeżeli jest to konieczne do przeprowadzenia kon-serwacji lub remontu urządzeń wspólnych.
8. Zobowiązujemy się do naprawienia na własny koszt wszelkich szkód powstałych na terenie nieruchomości z naszej winy, a w przypadku naprawienia takiej szkody na zlecenie zarządu wspólnoty, pokrycia kosztów usunięcia szkody na pierwsze wezwanie.


Powrót do treści | Wróć do menu głównego